Gelandevagen pozměněn

Příběh nejstaršího aktuálně prodávaného Mercedesu pokračuje. Již od roku 1979 se vyrábí nekompromisní krabice určená do terénu a často využívaná i pro pohyb po městě, v tomto případě více jako prodlužovač sebevědomí.

Za dlouhých 33 let se karoserie téměř nemění, ale očekávání zákazníků na funkce, vzhled interiéru a použitou techniku mnohonásobně vzrostla. Mercedes proto v Pekingu představí aktuální facelift a v červnu jej začne prodávat.

Co se změnilo? Na první pohled nic zásadního a to je dobře. Nová maska je stále kolmo k zemi, jen její design se přizpůsobil aktuálnímu designovému jazyku MB. Zpětná zrcátka s integrovanými blikači a nové pásy LED světel pro denní svícení. A to je zvenku vše. Techniku reprezentuje v Géčku poprvé instalovaný adaptivní tempomat. Uvnitř nalezneme novou palubní desku, na hony vzdálenou té původní. Aktuální verze Commandu a nový volant dodávají celému interiéru ještě větší dojem luxusu než dříve.

Motorizace dále ukazují, jací zákazníci si vůz kupují. Jen jeden diesel (350 Bluetec) s 211 koni ostře kontrastuje s výběrem benzínových motorů. Nejmenší je osmiválec (!) 5,5l - 388 koní a dále G63 AMG s 544 plnokrevníky pod kapotou. V12 v G65 AMG má úctyhodných 612 koní a dává auto v přímce vlastnosti deklasující kdejaký supersport. 1000nm je hodnota typická pro menší lokomotivy. Výkonnostní parametry nebyly zveřejněny ale 100km/h se předpokládá okolo 5ti vteřin.

Důležité je, že na podvozku se nic nemění - rám a tři uzavíratelné diferenciály hlídají trakci za všech podmínek.

Text: BenzWorld.cz Foto: Mercedes-Benz