Řešil jsem problém s ventilátorem topení v kabině, který běžel pouze na nejvyšší rychlost. Problém jsem vyřešil opravou modulu s předřadnými odpory. Dám sem pár fotek z postupu opravy, kdyby jste to musel někdo řešit také a nechtělo se vám dávat paníze za nový modul, a spíše mít radost z opraveného a trošku si zabastlit.
Modul se skrývá pod vrchní odkládací plochou nad středovou konzolí. Stačí povolit dvě hvězdičky T30 a kryt sejmout. Pod krytem je vidět samotný ventilátor a na jeho vrchní části je namontovaná krabička s předřadnými odpory. Tu je potřeba odšroubovat a vyjmout. Dle typu palubní desky to může být buď jednoduché a nebo dost nahovno. V mém případě to bylo na hovno, protože otvor v palubní desce je vystužen nedemontovatelnou plastovou mříží, skrze kterou je potřeba krabičku s odpory vymanévrovat ven. Je to takový ježek v kleci a i trošku síly je potřeba. Jde to však bez nutnosti sundavat celý vršek palubní desky.
Samotná oprava modulu spočívá v pouhé výměně teplotní pojistky. Pojistka je nevratná a při jejím zapůsobení při přehřátí odporů dojde k její destrukci. Moje původní pojistka měla hodnotu 172°C, kterou jsem nahradil pojistkou s hodnotou 169°C.
Demontáž a montáž této součástky vyžaduje roztažení zalisovaného plechu, aby se uvolnila nožička pojistky, následně vsadíme novou pojistku a zpět slisujeme vhodným nástrojem.
Celý modul se pak opět namontuje na své místo a otestuje funkce. Tímto tedy máme vyřešen důsledek jiné příčiny, díky které tato závada pravděpodobně nastala. V mém případě to byl bezesporu velmi špatně průchodný kabinový filtr a snížený průtok vzduchu nestačil ochlazovat odporovou sadu, která se ohřála natolik, že zapracovala teplotní ochrana.
Cena opravy:
teplotní pojistka 16 kč
asi 2h práce