A to je právě přesně ono... v inzerci jsou žehličky kolem 150ti, ale to jsou všechno doslova časovaný bomby. Jakmile na tom autě něco už nefunguje (obvykle to začíná sedačkama, oknama a střechou) je to znamení, že auto např. stálo někde ve vlhku (protože většinou je všechno jen o zoxidovaných kontaktech) a brzy se objeví další a další problémy. Samozřejmě, lze to dát do cajku, ale je to scheisse geschichte představující rozebrání půlky auta, proměřování, zkoušení jiných jednotek a bádání, protože diagnostika toho obvykle moc nenapoví. U takovýho auta se dá zároveň očekávat, že čím dýl stojí, tím víc závad se objeví, takže kromě původně opravovaných věcí se objeví ještě mnohé další. To auto je prostě plný elektroniky, která už je po těch 20ti letech na hraně životnosti, oprava sice nemusí stát statisíce, ale chce to najít kde je problém, vyčistit kontakt, případně ho nově propájet, sem tam něco vyměnit a je to. Taky je nutno počítat, že servis R129 nebyl a nikdy nebude jednoduchý a levný, to je příčinou, proč předchozí majitelé většinou jezdili a jezdili a do šrajtofle šáhli jen, když to bylo už hodně nutné. To znamená, že koupě R129 v cenách kolem 150t Kč, představuje rovnou koupi kotoučů, čepů, velice často lambda sondy, kabelů (který jsou vyhřátý a ztvrdlý, protože jsou tam prostě strašně dlouho jelikož jsou drahý), nových pneu, atd. nemluvě o tom, že v motoru V8 je 8 litrů oleje, v almaře taky. Velmi často teče nádobka ostřikovačů přes motorky, katalyzátor už to má dávno za sebou, chladiče jsou zaprasený, silentbloky v nápravách a na stabilizátorech vymlácený (přeci jenom to má skoro 2 tuny) a milion dalších věcí jako třeba detaily typu stěrače předních světel, kde jen gumička s plíškem stojí 850,-Kč a další. Ty hodně ojetý kusy taky můžou mít opotřebovaný vstřiky, takže neudrží tlak (8 x 1800,-Kč), dojebanej interiér jehož jediným řešením je přečalounění, a další poškození, ceny dílů interiéru u R129 jsou doslova šílený, např. stínítka mívají ulámaný panty krytů zrcátek (nejdou koupit samostatně, pouze celé stínítko = 5400,-Kč), mřížka výdechu topení stojí 4600,- Kč...
Píšu to proto, že jsem si taky myslel jako koupím R129 pod 200t Kč, dám dohromady pár drobností a budu užívat. Teda já jsem si to vlastně nemyslel, věděl jsem, že strkám hlavu (a šrajtofli) do oprátky, ale nedokázal jsem si pomoct
ono totiž svezení v R129, navíc s pořádným motorem, to stojí sakra za všechny ty trable. Zátah je prostě brutální (a to už jsem si zadek vozil v hodně zajímavejch autech), když je v pořádku podvozek, tak to auto opravdu doslova žehlí všechny nerovnosti, elektrická střecha a neuvěřitelná výbava, to je taky paráda, k tomu dosud nepřekonanej vyváženej design... to všechno tohle nadauto, který ve svý době stálo víc než barák na Václaváku, umí nabídnout - když je v pořádku