HomeFÓRUMNové téma
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Věčné téma předního a zadního náhonu
(1 prohlíží) (1) Host
  • Strana:
  • 1

TÉMA: Věčné téma předního a zadního náhonu

Věčné téma předního a zadního náhonu 11 roků, 2 měsíců #4343

  • Martin115
  • NEPŘIPOJEN
  • S-Klasse
  • Příspěvky: 270
  • Karma: 5
K založení tohoto tématu mě přiměla diskuse o novém CLA a připomínky: škoda předního náhonu. Člověk si lecos přečte (vivat internet) a může hodnotit i ze zkušeností, ale přesto pouhý uživatel zůstává na vážkách a nedokáže přesně ocenit výhody a nevýhody předního či zadního náhonu. V mém případě - jsem odkojen předními náhony a při přesedlání do MB jsem zatím nepocítil extra změnu. Proto mám několik otázek. Proč většina automobilek řeší přední náhon, ačkoliv je to zdá se konstrukčně složitější záležitost? Proč MB a BMW se striktně drží zadního náhonu, ačkoliv jsou známé teorie o "lehkém zadku" a "přetáčivosti" atd....Je pravda, že tyto výhody či nevýhody se poznají pouze v extrémních situacích? A může zde někdo opravdu fundovaný popsat výhody a nevýhody obou provedení?
Pane učiteli, to je žigul, že jo?
Následující uživatel poděkoval: vitek

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 11 roků, 2 měsíců #4347

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Díky za tohle téma. Nechci se pasovat do role odborníka, ale napíšu sem pár zkušeností, který mám z toho, že mě tohle téma zajímá a taky jezdim se všema druhama pohonu, poslední dobou drtivou většinu kilometrů se 4kolkou.

Základní výhoda všeho vpředu je v konstrukční jednoduchosti a nenáročnosti na prostor. To vyhovuje jednodušší výrobě a ještě se dobře chová při čelním nárazu. V čumáku zbejvá dost místa na deformační zóny. Další výhodou je nižší hmotnost rotačních hmot (kardan, diferenciál v rámci převodovky), která s sebou přináší nižší spotřebu. Zároveň zadní náprava může být daleko jednodušší vč. dnes tak oblíbených vlečných zavěšení. A nakonec je tu ještě výhoda v nedotáčivém chování, což je věc, která umožňuje řídit bezpečnějš kdejaký lamě a tím pádem ukazuje ve zprávách míň rozštípaných aut dané značky. Nevýhodou je mj. právě složitější zástavba 4kolky a kompromisy v jejím uspořádání (lamelový spojky atp.). Další nevýhodou je přenos trakce, kdy se při rozjezdu čumák nadlehčí.

Zadohrab už kvůli vyvážení potřebuje auto adekvátních rozměrů tak, aby se motor nadýlku vešel do čumáku, tunel pro kardan nezabral půlku interiéru a zatížení zadní nápravy bylo dost na to, aby ses vůbec rozjel. U takových aut ale nakonec vše funguje tak, že při rozjezdu se zadní náprava přimáčkne k zemi (podmínkou je neklouzavý povrch) a přenos točivého momentu je lepší. Mercedes a BMW má na takovejch autech postavenej program. Zároveň udělali z nevýhody výhodu a v posledních letech prodávaj velkou část produkce jako 4kolky, kdy je benefit čitelnýho chování na silnici ještě zákazníkem dobře zaplacená. Pro zadohraby mluví samozřejmě zábavnější chování na limitu, kdy si dobrej řidič kokáže zadním náhonem pomoct k utažení zatáčky. Ale ruku na srdce, to je vyloženě imidžová záležitost, kterou drtivá většina zákazníků nevyužije.

Zajímavý k tomuhle tématu je si prostudovat historii okolo Fordu Escort/Focus, konkrétně sportovních variant RS/ST. U jinak nehorázně špatnýho escortu udělali z dnešního pohledu bláznivou věc, kdy motor napříč přestavěli na motor nadýlku a s celym pohonym ústrojí 4x4 ze sierry Cosworth zastavěli do původního auta. Z lůzra se stalo jedno z nejlepších aut historie. U Focuse už tohle neklaplo a tak honili nedostatek trakce sofistikovanejma diferenciálama a taky to nedopadlo nejhůř.

V.

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 11 roků, 2 měsíců #4357

  • 6bota
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Bylo: Vito, W210,W123,W115
  • Příspěvky: 803
  • Karma: 5
přední náhon je pro většinu lidi uživatelsky přívětivější... u limuzíny mi předohrab jednoduše nesedí.....
No a větší zábava je samozřejmě se zadohrabem...... naložíš zatížíš a jedeš... to s předkem nic moc nenaděláš... jinak k tomu asi víc nepovím.... 4 kola na sprinteru byla fajn

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 11 roků, 2 měsíců #4361

  • Kuba F1
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • W123 240D, W140 600SE
  • Příspěvky: 731
  • Karma: 16
Nejde jen o zábavu, mě se s předokolkama prostě jezdí blbě, neumim si pomoct. Tahá to za volant, nedotáčivej smyk je z mýho pohledu horší jak přetáčivej, s tím se dá ještě něco udělat, pokud člověk není lama, jak psal vítek. Jediná nevýhoda je snad na tom sněhu, pokud je to lehký. Ale když člověk má cit, nechá se zase dobře redukovat síla na zadek pomocí ruční brzdy, což u předohrabu jde jen u málo aut. Z hlediska servisu je zase lepší zadohrab. Převodovka je venku cugrunt, spojka vyměněná za pár hodin, nelámou se homokineťáky, k motoru může člověk z obou stran....
Košířský Škrtič v Depresi
Následující uživatel poděkoval: vitek

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 11 roků, 2 měsíců #4371

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Máš tam odemě poděkování za tu snadnou výměnu převodovky. Jedna na Tebe tady čeká . V.
Poslední úprava: 11 roků, 2 měsíců od vitek.

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 11 roků, 2 měsíců #4375

  • Kuba F1
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • W123 240D, W140 600SE
  • Příspěvky: 731
  • Karma: 16
V mamutu to je extrém, ale třeba u sirky je to fakt za chvíli venku, pokud se ti podaří povolit šrouby. Nevede k tomu žádná hydraulika, nevadí výfuky, elektrika jenom na zpátečku a konec, hotovo. Umíš si představit, čistě teoretcky, kdybychom zanedbali ztráty, že by v mamutu byla ta m120 napříč a převodovka vmáčklá mezi motor? To by z toho nikdo nevyndal.

Jo a Vítku, jestli budeme vyndavat zase tu tvojí skříň, tak ale s celym motorem, je ti to doufám jasný...
Košířský Škrtič v Depresi

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 10 roků, 2 měsíců #9361

no pravda je ta !!! Předohrab je vyrobně a technologicky mín nakladny než normalní inteligentní zadohrab!! u zadohrabu stači dat do kufru 2 tankove baterky a vyjedete jakej koli kopec na sjetych letnich gumach v zimně!! skuste si položit na kapotu noveho Peugeota 2 tankove baterky na kapotu!!!!
W123 240d,W116 280s, VW 1.9TD Transporter,AUDI A4 1.8.

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 10 roků, 2 měsíců #9369

  • ladislav.lapacek
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • W140 600SEL W126 300 SEL
  • Příspěvky: 992
  • Karma: 15
Dovolte starému,šedivému muži,jehož pozadí sedělo v mnoha vozech opakovat moudrost.Není to moudrost jeho,nýbrž jednoho pána,co psal dějiny automobilů.jmenoval se Enzo.
1. Koně se zapřahají před vůz
2. Přední kola se řídí volantem,zadní plynem
3. Objem ničím nenahradíš

Co se týká pohonu předního,má své výhody,oblíben zejména u žen.
I my Češi jsme v dobách I.republiky přispěli k přednímu pohonu.
Zapomeňme na ter. auta,označení dnešní 4x4 je jen legrace,připojí se v případě potřeby,většinou pozdě,i když Haldex poslední generace je rychlý,postačující pro potřeby zimní i jiné,kluzké.
Prostě motor má být vpředu a hrabe zadek,
,navíc vhodně použitá ruční brzda v případě sličné a mladé spolujezdkyně má jistý erotický,veskrze mužný náboj při zaparkování ( ano vím,bohužel jsou ty elekt. brzdy)
což se neblaze podepsalo na sex. životě dnešní omladiny.
Veškerá síla motoru se dá přenést na zadní náhon bez problému,dejte víc jak 200 koní na předek,co pohání a řídí a máte problém,musí nastoupit drahá technika chytrých diferenciálů předních.
S předokolkou nelze smažit gumy.
Dále tu máme jistý styl,tedy " Feine englische Art " nebo " Old School " což přední pohon vylučuje.
Pak je tu slogan " uživatelsky příjemný " jděte s tím k šípku či do Neumětel za Horymírem a Šemíkem.Nejsme severským národem,zima netrvá dlouho,máme globální oteplování a jak říkají angláni " i kdyby léto trvalo jediný den,je to důvod ke koupi cabria se správným pohonem "
Takže končím sdělením,stejně jako basa tvrdí muziku,zadní pohon je ten správný.Ale prosím v zimě použijte i náhon přední spolu s tím zadním,je to bezpečnější a proto máme auta letní,zimní,rodinná,nákladní.A jako sladíme barvu obleku s kravatou a ponožkami,tak sladíme výběr aut s panující teplotou.Vždyť máme z čeho vybírat a jak by řekl poručík Hamáček " Aut je jako srač.................."
Poslední úprava: 10 roků, 2 měsíců od ladislav.lapacek.

Re: Věčné téma předního a zadního náhonu 10 roků, 2 měsíců #9370

No tak to smekám tak dobře bych to nenapsal a ještě ted se smněji!!!!
W123 240d,W116 280s, VW 1.9TD Transporter,AUDI A4 1.8.
  • Strana:
  • 1
Čas pro vytvoření stránky: 0.50 sekund
Free business joomla templates